Hvordan virater influencere


Der findes mange fantastiske mødre, der elsker at omtale produkter på sociale medier og blogplatforme. Og vi mener, de alle er influencere – uanset følgertal.

Følgertal afgør nemlig ikke succesen for influencere. Deres performance og niveau af interaktion, de får på deres opslag, er mere værdifuldt for din kampagne.

MEN – hvordan ved du så, hvem du skal vælge til din næste kampagne, hvis ikke du bare skal vælge ud fra deres følgertal https://brasil-libido.com?

Det er et rigtig godt spørgsmål, for det kan være svært og tidskrævende at gennemskue, hvilke influencere der gør det godt, hvis man skal overveje andre parametre end følgertal. Men vi er her for at hjælpe. Vi har nemlig udviklet et ratingsystem, der består af flere algoritmer, som giver data og gennemsigtighed i influenceres performance.

Vores system hjælper både brands med at vælge de helt rigtige influencere samtidig med, at det hjælper influencere til at dokumentere deres performance på blogs og sociale medier.

EKSEMPEL PÅ EN INFLUENCERS PROFIL

Ratings

Vores system vurderer og rater influencere på følgende fire punkter:

1. Jobniveau

Influencernes ramme viser, hvor mange jobs, de har lavet:

  • 1-5 tests: ingen farve
  • 5-10: bronze
  • 10-20: sølv
  • 20-100: guld

2. Blog

Dette punkt viser ikke kun influencerens månedlige bloglæsere, men også den tid, som læserne bruger på at læse influencerens blogindlæg. Ved at måle minuttallet per indlæg, kan man se, hvor engagerede læserne er med bloggen og udgivelserne.

3. Instagram

Her vises både følgertal og engagement rate på influencerens Instagramprofil. Engagement rate måles på, hvor mange interaktioner (kommentarer + likes) et opslag har fået i forhold til følgertallet. Vores algoritme måler influencerens sidste 10 opslag, så influencerens engagement rate løbende opdateres.

4. Momsterrating

Momsterteamet rater samtlige influencere efter hvert eneste kampagne. Influenceren får stjerner ud fra disse fire punkter, der giver et gennemsnit, som opdateres løbende for hver kampagne

  • Udgivelser – udgives det aftalte antal opslag og indlæg (1-5 stjerner)
  • Deadline – overholdes den til tiden (1-5 stjerner)
  • Billeder – er kvaliteten god (1-5 stjerner)
  • Content – er indholdet godt (1-5 stjerner)

Sammenlagt giver alle fire punkter et detaljeret overblik over influencernes performance.